Veelgestelde vragen

Wat verandert er met de nieuwe KOR regeling 2020?

De Klein Ondernemers Regeling (2020) verandert per 1 januari 2020.

Zonlinq kan u hiermee niet verder helpen. Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met de Belastingdienst. Klik hier voor meer informatie.

Valt hagelschade onder de garantie?

Zonnepanelen worden getest op inslag van hagelstenen maar bij extreme hagelinslag kan er schade ontstaan.

Wij adviseren om uw verzekeraar te melden dat er zonnepanelen zijn geplaatst. De installatie dient te worden opgenomen in de opstalverzekering.

Uitgebreide informatie kunt u hier lezen.

Moet ik mijn zonnepanelen schoonmaken?

Zonnepanelen hebben een coating waardoor ze bij een flinke bui schoon regenen. De eerste twee jaar adviseren wij niet te reinigen omdat de coating bij elke reinigingsbeurt wordt aangetast.

Het blijft echter situatie afhankelijk; liggen de panelen redelijk vlak (plat dak) dan ontstaat er meer vervuiling bij de aansluiting van het glas op het frame. Elke twee jaar reinigen kan dan geen kwaad. Bij een hellend dak vanaf circa 35 graden is nog minder reiniging nodig, bijvoorbeeld om de 3 a 4 jaar.

Indien na een flinke bui de panelen nog steeds zichtbaar vervuild zijn is het (laten) reinigen zinvol. De moeite of kosten van te vaak reinigen wegen vaak niet op tegen de meer opbrengst.

Reinig zonnepanelen nooit met schoonmaakmiddel! De betere glazenwasser wast met osmose water ofwel gedemineraliseerd water. Dit is de beste manier om de panelen schoon te maken.

De terug geleverde energie op mijn energienota en hoofdmeter correspondeert niet met de opbrengsten van mijn omvormer. Hoe kan dat?

Opgewekte elektriciteit is anders dan terug geleverde elektriciteit. Stroom die wordt opgewekt met zonnepanelen gaat via de meterkast eerst naar alle verbruikers (TV, verlichting, wasmachine, droger, etc.) in de woning. Slechts als de zonnepanelen méér opwekken dan de verbruikers nodig hebben wordt er terug geleverd.

Deze teruglevering is zichtbaar op de hoofdmeter en wordt door de energieleverancier verrekend op de jaarnota. Op de hoofdmeter is niet te zien hoeveel stroom er reeds zelf is verbruikt omdat deze de meter niet passeert.

Ik heb een storing aan mijn installatie, wie moet ik bellen?

Zonlinq voert geen service of onderhoud uit. De leverancier van de zonnepanelen is verantwoordelijk voor de service en garanties. Bij een storing of defect neemt u contact op met de installateur van uw installatie.

Mocht de service met de leverancier niet naar wens verlopen kunt u alsnog contact met ons opnemen. Zonlinq bemiddelt dan in een correcte afhandeling.

Let op:
Indien achteraf service door de zonnepaneel installateur gewenst is, zijn hieraan kosten verbonden. Neem hiervoor contact op met de installateur van uw zonnepanelen. Mogelijke oorzaken voor een falende verbinding kunnen zijn: nieuwe router, nieuw modem, andere provider, uittrekken netwerkkabel, etc.

Indien binnen de garantie periode de oorzaak van de storing te wijten is aan een defect aan de geleverde apparatuur, valt dit uiteraard wel onder de garantie.

Ik ben de inlog gegevens van de SolarEdge website en app kwijt. Hoe krijg ik deze terug?

Het wachtwoord heeft u zelf aangemaakt en dit wordt niet door Zonlinq of de leverancier geregistreerd. De gebruikersnaam is gelijk aan uw email adres. Indien u het wachtwoord niet meer weet kunt u dit opnieuw instellen via de link -wachtwoord vergeten- op het inlogscherm.

Mijn app / internet toegang van SolarEdge werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Uw installatie is door de installateur opgeleverd met een werkende internetverbinding en aangemeld in het portaal van omvormer fabrikant SolarEdge.
Hiermee kunt u de prestaties van uw systeem online of via de SolarEdge App volgen.

Het systeem wordt eenmalig en goed werkend opgeleverd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de internet verbinding in stand te houden !

Let op:
Indien achteraf service door de zonnepaneel installateur gewenst is, zijn hieraan kosten verbonden. Neem hiervoor contact op met de installateur van uw zonnepanelen. Mogelijke oorzaken voor een falende verbinding kunnen zijn: nieuwe router, nieuw modem, andere provider, uittrekken netwerkkabel, etc.

Indien binnen de garantieperiode de oorzaak van de storing te wijten is aan een defect aan de geleverde apparatuur, valt dit uiteraard wel onder de garantie.

Brief Provincie Limburg ontvangen : voorwaardelijke toekenning; wat te doen?

U heeft een brief ontvangen van de Provincie Limburg met een voorwaardelijke toekenning van de lening.
Let op: de lening is nog niet goedgekeurd!

Voor een definitieve toekenning dient eerst de krediettoets te worden uitgevoerd.
Hiervoor dient u, zoals aangegeven op de 2e pagina in de brief, de stappen te volgen op www.svn.nl

  • vul uw woonplaats in, klik op duurzaam maken en vervolg de overige stappen

Met klem vragen wij de brief van de Provincie zorgvuldig door te lezen. Belangrijke zaken omtrent de financiering staan hierin beschreven.
Dit betreft persoonlijke gegevens en Zonlinq kan dit niet voor u afhandelen.

Btw afhandeling

Na de laatste controle (oplevering) door Zonlinq zijn uw gegevens voor de terugvordering van de B.T.W. doorgegeven aan Hanssen + Van Soest Administratie en Belastingadviseurs te Venlo.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Saskia Hanssen op nummer 077 310 1240 of per mail saskia@hanssenvansoest.nl